1927 | wyodrębnienie z rzemiosł metalowych rzemiosła – ślusarstwo samochodowe. |
1945 | grupa 10 rzemieślników podjęła inicjatywę powołania Cechu Ślusarzy Samochodowych na spotkaniu w Al. Ujazdowskich. |
1948 | założenie Cechu. Zrzeszonych było 146 członków – 79 ślusarzy samochodowych i 67 wulkanizatorów. Pierwszym Starszym Cechu został mistrz Jerzy Kruk. Prowadzenie działalności uzależnione było od posiadania karty rzemieślniczej i obowiązkowej przynależności do Cechu. Rolą cechu było przyznawanie uprawnień do prowadzenia warsztatu samochodowego. Działały dwie komisje – czeladnicza i mistrzowska. |
1949 | z inicjatywy członków ufundowano sztandar Cechu wspólny dla ślusarzy samochodowych i wulkanizatorów. Patronem Cechu zostaje Św. Wojciech. Logo Cechu to skrzyżowanie kluczy monterskich, świecy samochodowej, fragmentu opony, koła zębatego oraz tłoka samochodowego – symboli pracy rzemiosła motoryzacyjnego. |
1950 | przymusowe przerwanie działalności pierwszego branżowego Cechu Ślusarzy Samochodowych i włączenie członków do Cechu Rzemiosł Metalowych i Elektromechanicznych. Czynnie działa Sekcja Ślusarstwa Samochodowego. |
1957 | reaktywowanie Cechu Ślusarzy Samochodowych i Wulkanizatorów w Warszawie z siedzibą na ul. Młynarskiej 32 z inicjatywy 67 rzemieślników. Zrzesza samoistne rzemiosła – ślusarstwo samochodowe, elektromechanikę samochodową i wulkanizatorstwo. |
1962 | przeniesienie siedziby Cechu na ul. Podwale do budynku Związku Izb Rzemieślniczych. |
1968 | 6 listopada 1968 r. nastąpiła zmiana nazwy na Cech Rzemiosł Motoryzacyjnych m. st. W-wy. |
1972 | dynamiczny rozwój rzemiosł motoryzacyjnych i rozszerzenie listy rzemiosł motoryzacyjnych. Mechanika pojazdowa, blacharstwo pojazdowe, lakiernictwo pojazdowe, wulkanizatorstwo pojazdowe, elektromechanika pojazdowa, wytwarzanie części, stacje obsługi, parkingi i in. to zakres rzemiosł występujących w Cechu. |
1977 | „Karta praw i obowiązków rzemiosła” akt prawny, który określa rolę i zadania samorządu rzemiosła. Stan członków to 520 firm w tym: mechanika pojazdowa – 298, blacharstwo pojazdowe – 107, lakiernictwo pojazdowe – 42, wulkanizatorstwo pojazdowe – 31, elektromechanika pojazdowa – 25, stacje obsługi -15, parkingi – 2 |
1981 | Uchwała Rady Ministrów nr 112 w Sprawie rozwoju drobnej wytwórczości przyznaje równe prawa rzemiosłu i sektorom gospodarki uspołecznionej oraz umożliwia stosowanie cen umownych na wyroby i usługi rzemieślnicze. Dalszy rozwój branży. Stan zrzeszonych zakładów wynosił 879. |
1985 | ufundowanie przez członków Cechu drugiego sztandaru i insygni cechowych na 35-lecie Cechu, jako symboli trwałości tradycji i rzemiosła motoryzacyjnego. |
1988 | szczytowa ilość członków. Cech zrzesza blisko 1350 firm motoryzacyjnych działających na terenie Warszawy. |
1989 | ustawa o rzemiośle z 1988 r. wprowadza dobrowolne zrzeszanie się firm w Cechach. |
1997 | Cech Rzemiosł Motoryzacyjnych w Warszawie zrzesza na zasadach dobrowolności blisko 400 firm w zakresie usług – mechanika pojazdowa, blacharstwo pojazdowe, lakiernictwo pojazdowe, elektromechanika pojazdowa, wulkanizatorstwo pojazdowe, zabezpieczenie antykorozyjne, mycie i smarowanie, parkingi strzeżone. |